Awearness Fashion Café in teken van inclusie en diversiteit in mode

Arnhem - Wit, slank en jong. Janice Deul dacht jarenlang dat het niet anders kon in de modewereld. Inmiddels is ze fashion activist en vindt dat mode er voor iedereen moet zijn, ongeacht lichaamsvorm, gewicht, leeftijd, gender, ras, cultuur of religie.

"Ik wil ook mannen op hakken zien en vrouwen van 50 of 60. En waarom alleen een dame in hoofddoek op de foto als het thema geloof is?" aldus Janice. Ze is een graag geziene gast in talkshows zoals Pauw en komt op 22 juni naar Arnhem voor het vijfde Awearness Fashion Café.

Succesvol Nederlands modebedrijf SuitSupply staat bekend om hun spraakmakende marketingcampagnes ('zoenende mannen') waarin niet alleen mode, maar ook een maatschappelijk thema wordt belicht. Joy Roeterdink, Corporate Social Responsibility Manager komt hierover vertellen en licht ook hun nieuwe recycle programma toe. 

Als vast onderdeel van Fashion + Design Festival Arnhem (FDFA) vindt het Awearness Fashion Café plaats op vrijdag 22  juni van 15.30 – 17.30 uur op de hoofdlocatie van FDFA aan het Johnny van Doornplein (oude V&D, Topshelf gebouw) Arnhem. Kijk voor meer info op de site van FDFA.

Awearness Fashion is het onafhankelijke platform voor de promotie van duurzaamheid en innovatie in mode. Initiatiefnemers Wilma Mulder en Jeannette Ooink belichten de verschillende manieren waarop je het modelandschap kunt verduurzamen.

Meer berichten