Word lid van de Cliëntenraad Rijnstate.
Word lid van de Cliëntenraad Rijnstate. Foto:

Cliëntenraad Rijnstate: een stem voor de patiënt

Algemeen

ARNHEM - Als patiënt van een zorginstelling kunt u als geen ander aangeven wat u belangrijk vindt in de zorgverlening. Zo vraagt ziekenhuis Rijnstate patiënten vaak om mee te denken, bijvoorbeeld door met ze in gesprek te gaan en met vragenlijsten.

Daarnaast praat een groep betrokken mensen mee over het beleid van Rijnstate: de Cliëntenraad. Zij geven gevraagd en ongevraagd advies aan het ziekenhuis. Deze Cliëntenraad behartigt zo formeel de belangen van patiënten

Annet Laarman is voorzitter van de Cliëntenraad van Rijnstate. “Toen ik jaren geleden zelf patiënt was, had ik vaak het gevoel alsof ik geen inbreng had in mijn eigen behandeling. Inmiddels is dat gelukkig sterk verbeterd. En waar het nog wel nodig is, geeft de Cliëntenraad patiënten de stem die ik toen zelf miste.”

De Cliëntenraad van Rijnstate probeert de positie van de patiënt te verbeteren. Annet: “We denken onder andere mee over digitalisering van de zorg en laaggeletterdheid, maar ook de bouw en verbouw van het ziekenhuis. Wat doet Rijnstate op deze vlakken en hoe is dat voor patiënten?” 

Door op het niveau van de patiënt mee te denken over dit soort onderwerpen, levert de Cliëntenraad een belangrijke bijdrage aan het continu verbeteren van de kwaliteit van de zorg.

Zelf meepraten?

De Cliëntenraad Rijnstate zoekt nieuwe leden. Wilt u meepraten over de best passende zorg voor patiënten? Heeft u goede ideeën die u graag omgezet ziet worden in concrete acties? Solliciteer dan vandaag nog op de vacature via: www.werkenbijrijnstate.nl