• Alles

PERSBERICHT Avondwandeling op de landgoederen Lichtenbeek en Vijverberg

vrijdag 24 mei 19:00 uur

Avondwandeling op de landgoederen Lichtenbeek en Vijverberg

ARNHEM - Op vrijdag 24 mei organiseren de boswachters van Geldersch Landschap Kasteelen een ontspannen avondwandeling op de landgoederen Lichtenbeek en Vijverberg. Het is een aparte beleving om in de avonduren te wandelen. De temperatuur loopt terug, de wind gaat liggen, de achtergrondgeluiden nemen af en de zang van de vogels is goed te horen. De boswachters nemen de wandelaars aan het eind van een (inspannende werk)week mee voor een ontspannen wandeling over de landgoederen Lichtenbeek en Vijverberg. De tocht gaat door rustig bosgebied, langs akkers en de Vijverbergbeek. Omdat de excursie in de avond plaatsvindt, is er ook kans op het zien van reeën en ijsvogels. Lichtenbeek kent vele sporen van heden en verleden. Wie speurt er mee? Verder zal aandacht worden besteed aan het bosonderhoud, dat een paar jaar geleden op Lichtenbeek heeft plaatsgevonden. Een extra goede reden dus om mee te gaan met deze wandeling.

Start: 19.00 uur op de parkeerplaats Airborne Begraafplaats, van Limburg Stirumweg te Oosterbeek aan noordzijde NS Station Oosterbeek. Duur: ca. 2,5 uur. Deelname: 5,00 euro p.p., kinderen 4 t/m 12 jaar 2,50 euro p.p. Donateurs Geldersch Landschap Kasteelen gratis op vertoon van een geldige donateurspas. Betaling: contant op locatie (geen pin aanwezig, graag gepast betalen). Reserveren niet nodig. Informatie: www.glk.nl/activiteiten, Peter Palstring, tel. 06-47966663 of Pedro van Gogh, tel. 06-54654049.

Noot voor de redactie: het bijgesloten beeldmateriaal mag rechtenvrij worden gebruikt, mits de naam van de fotograaf wordt vermeld. Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Geldersch Landschap Kasteelen, Iris Bottema, i.bottema@glk.nl of tel. (026) 355 25 64.

Geldersch Landschap Kasteelen beheert natuurterreinen, kastelen en landgoederen. Wij willen de karakteristieke rijkdom van Gelderland behouden en beschermen zodat iedereen er nu en in de toekomst van kan genieten. De brede steun van donateurs, vrijwilligers, bedrijven, fondsen, overheid en de Nationale Postcode Loterij maakt het mogelijk dat wij ons werk kunnen doen.

Met vriendelijke groet,

Iris Bottema

Medewerker Marketing en Communicatie

Werkdagen dinsdag, donderdag en vrijdag

Geldersch Landschap Kasteelen

Postbus 7005, 6801 HA Arnhem

Zypendaalseweg 44, Arnhem

www.glk.nl

2019520190524avondwandelinglichtenbeekenvijverberg_5333.docx

Avondwandeling op de landgoederen Lichtenbeek en Vijverberg

ARNHEM - Op vrijdag 24 mei organiseren de boswachters van Geldersch Landschap & Kasteelen een ontspannen avondwandeling op de landgoederen Lichtenbeek en Vijverberg. Het is een aparte beleving om in de avonduren te wandelen. De temperatuur loopt terug, de wind gaat liggen, de achtergrondgeluiden nemen af en de zang van de vogels is goed te horen. De boswachters nemen de wandelaars aan het eind van een (inspannende werk)week mee voor een ontspannen wandeling over de landgoederen Lichtenbeek en Vijverberg. De tocht gaat door rustig bosgebied, langs akkers en de Vijverbergbeek. Omdat de excursie in de avond plaatsvindt, is er ook kans op het zien van reeën en ijsvogels. Lichtenbeek kent vele sporen van heden en verleden. Wie speurt er mee? Verder zal aandacht worden besteed aan het bosonderhoud, dat een paar jaar geleden op Lichtenbeek heeft plaatsgevonden. Een extra goede reden dus om mee te gaan met deze wandeling.

Start: 19.00 uur op de parkeerplaats Airborne Begraafplaats, van Limburg Stirumweg te Oosterbeek aan noordzijde NS Station Oosterbeek. Duur: ca. 2,5 uur. Deelname: 5,00 euro p.p., kinderen 4 t/m 12 jaar 2,50 euro p.p. Donateurs Geldersch Landschap & Kasteelen gratis op vertoon van een geldige donateurspas. Betaling: contant op locatie (geen pin aanwezig, graag gepast betalen). Reserveren niet nodig. Informatie: www.glk.nl/activiteiten, Peter Palstring, tel. 06-47966663 of Pedro van Gogh, tel. 06-54654049.

Noot voor de redactie: het bijgesloten beeldmateriaal mag rechtenvrij worden gebruikt, mits de naam van de fotograaf wordt vermeld. Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Geldersch Landschap & Kasteelen, Iris Bottema, i.bottema@glk.nl of tel. (026) 355 25 64.

Geldersch Landschap & Kasteelen beheert natuurterreinen, kastelen en landgoederen. Wij willen de karakteristieke rijkdom van Gelderland behouden en beschermen zodat iedereen er nu en in de toekomst van kan genieten. De brede steun van donateurs, vrijwilligers, bedrijven, fondsen, overheid en de Nationale Postcode Loterij maakt het mogelijk dat wij ons werk kunnen doen.

deel deze activiteit

Airborne begraafplaats